dimecres, 21 de novembre del 2007

EL MODERNISME I SANTIAGO RUSINYOL A SITGES

Divendres 16 de novembre els alumnes de 4t d’ESO van anar d’excursió a Sitges. Ens ho vam passar bomba.
Primer de tot hem d’indicar que no vam poder anar amb tren, tal com estava previst, perquè la RENFE no arribava fins allà degut als problemes de l’AVE. Ai, aquest país!!!! Vam pujar a l’autocar i, al poc temps de sortir, CARAVANA!!! Hi havia hagut un accident i vam trigar dues hores en arribar-hi. Cap problema: a cantar i explicar acudits... Els pobres professors, el Joan i el Josep, van suportar-nos estoicament, tot s’ha de dir.
Només arribar vam anar a una croissanteria a esmorzar (quines ensaïmades de xocolata!!!!) i a les onze en punt entràvem al museu romàntic. Va ser molt xulo perquè era una casa burgesa de finals del segle XIX que es conserva en molt bon estat. Ens va cridar l’atenció que el matrimoni vivia en una planta i els nens a dalt, en una espècie de golfes, amb les mainaderes. De tant en tant els baixaven perquè estiguessin una estona amb els seus pares i aquests poguessin comprovar com aprenien a llegir o a recitar poesies. A més, vam poder observar que en aquella època la música era una de les aficions preferides ja que es conserven en bon estat un munt d’instrument de l’època, així com una curiosa col·lecció de nines de porcellana.
Més tard, vam dirigir-nos a Cau Ferrat, casa de l’artista Santiago Rusinyol. Es respirava modernisme pels quatre costats i ens vam poder submergir en l’esperit de l’època i contemplar quadres de Velázquez o Picasso. A tots ens van entrar ganes de ser artistes bohemis!!!!

Anònim ha dit...

Aquesta excursió va ser molt completa. Vam poder veure com era la casa de Santiago Rusinyol, i les seves col·leccions de ferro forjat i vidre. Aquesta visita s'em va fer una mica pesada, perqué havíem de veure moltes coses en menys d'un hora.
Opino que fer sortides com aquesta és una manera més de disfrutar amb els companys aquest últim any que ens queda.

Patricia Escobosa

hola!
sóc l'anna barco. respecte aquest meravellós indret voldria dir que ha sigut per a mi la millor que portem en tot el curs.
encara que tots estem ansiosos per l'escapadeta a alemanya he de reconéixer que gràcies a aquesta excursió m'he enamorat de Sitges.

molts petonets!!

mmuacks!!

Anònim ha dit...

Va ser una de les millors excursions que em fet, però si sóc sincera el museu de Cau Ferrat no em va agradar gaire, no sé si perquè el guia tenia prisa i no es va explicar bé o perquè era una mica avorrit, però el museu romàntic si que va estar molt bé.
MIRIAM (4t ESO)

si hagués de puntuar aquesta sortida li posaria de nota un 10!!

va estar molt ben organitzada i penso que ens va agradar molt a tots, llàstima de la caravana, però a l'autocar també s'està bé!!

Érika!!

Lara

si que m'ho vaig passar bé si!
el que més em va agradar van ser les nines aquestes, ja m'agradaria a mi portar algún d'aquests vestits... seria una pasada.
La casa del Santiago no em va agradar gens, i encara meys l'home que ho estava explicant, va ser un rotllo...
I després a la platja, uooooo! Aixó si que va estar bé!